Jeśli interesuje Cię ten temat, obejrzyj niniejszy film i koniecznie - zjedź na dół tego artykułu.
Znajdziesz tam propozycję, która wyniesie Twoje kompetencje na wyższy poziom wtajemniczenia i skuteczności 👇 kliknij link i sobie go zapisz
Po obejrzeniu filmu - daj proszę łapkę w górę i - skorzystaj z poniższego artykułu, będzie Twoją notatką sporządzoną do filmu.
a teraz zeskroluj na sam dół 👇👇👇 , zapisz link "Delegowanie - jak robić to skutecznie?" abyś po obejrzeniu filmu mógł/mogła z niego skorzystać i miłego oglądania filmu 🎦 oraz wielu cennych inspiracji 🙂
Zatem - Co zrobić, aby przestać przypominać? I dlaczego?
Dlatego, że jeśli przypominamy, czyli występuje liczba mnoga - nie wyjątkowo raz przypomnieliśmy, tylko "przypominamy", to znaczy, że tego nauczyliśmy ludzi, wszystko jedno, czy są nimi nasi:
pracownicy
podwykonawcy
klienci
Jeśli przypominamy, to odzieramy ich z wzięcia odpowiedzialności za swoją pracę, za skutek tej pracy.
Zatem dla każdego z nas jest to niekorzystne.
Rozmawiałam kiedyśz menedżerem, który zarządzał wdrożeniem zmian. Sytuacja jest następująca: projekt jest już opracowany do zoptymalizowania, wiadomo gdzie należy poprawić, co należy wykonać i kto ma to zrobić.
Mijają prawie trzy miesiące i okazuje się, że sytuacja jest taka, jak prawie na rozpoczęciu projektu. Pytam więc menedżera, “czemu wyniki jeszcze Nie są takie, jakie chcieliśmy aby były”, a menedżer mi mówi, że niestety ciągle musi przypominać.
zapytałam Panią Menedżer, dlaczego "ciągle" musi upominać się o wdrażanie zmian. A ona odpowiedziała "Bo oni w ogóle Nie wykonują swoich obowiązków".
Uwaga!
To trwa już czwarty miesiąc!
Jeśli Pani Menedżer akceptuje fakt czteromiesięcznego opóźnienia, to jak firma może odnotowywać zyski?
Uwaga, bardzo ważna informacja dla Was:
Jeśli menedżerowie ciągle muszą przypominać, te niestety oznaczo to, że Nie umieją delegować. Nie umieją zarządzać, zlecać.
Niestety, taka jest przyczyna.
Skutek - niewywiązywanie się pracowników z obowiązków. Ale poza wyjątkami potwierdzającymi regułę, przyczyna leży po stronie ich przełożonych, że na to pozwalają, że do tego dopuścili, że tak bardzo rozpieślici swoich podwładnych.
Jeśli jesteś w podobnej sytuacji, przeczytaj ten materiał ponownie, obejrzyj ten film jeszcze raz, bo bardzo Ci się to przyda.
Ja Nie mówię, że Ty jesteś zły czy zła.
Jesteś świetnym menedżerem, jednakże zobacz:
to to, że ciągle przypominasz, oznacza, że to Nie działa.
Oznacza to, że te osoby nadal będą niesubordynowane, Nie będą wykonywały swoich obowiązków na czas lub w ogóle Nie będą wykonywały, bo przyzwyczaiły się do Twojego przypominania.
W takiej sytuacji trzeba przyjąć całkiem inny system zarządzania tymi ludźmi.
Bo będzie tak jak z tym menedżerem z początkowego przykładu - w czwartym miesiącu będziesz w punkcie wyjścia. Trzeba przyjąć inny sposób konwersacji, inny sposób egzekwowania zrobienia zadania.
Jeśli dwukrotnie spotkałeś/aś się z tym, że ludzie odpowiedzialni za wykonanie zadania tego Nie zrobili - porozmawiaj z nimi w cztery oczy.
Usiądź i powiedz - czego oczekujesz i dlaczego.
Aby Nie było niedomówień, aby współpraca przebiegała na jasnych zasadach. Dowiedz się też co jest przyczyną nieefektywności tej osoby. Dlaczego Nie wykonuje swoich zadań. Jeśli możesz ustalić z tą osobą zmianę jej podejścia, uwypuklając, co jest ważne i dlaczego i czego od tej pory już Nie będziesz tolerować - to zrób to.
Jeśli okaże się, że osoba ta Nie jest decyzyjna i ciągle będzie znajdowała różne przyczyny, które uniemożliwiają jej wykonanie zadania, porozmawiaj z jej przełożonym/przełożoną.
Podczas Warsztatów, czy też prelekcji interaktywnych, lub Godziny z Ekspertem, które prowadzę dla moich Klientów, przekazuję im informacje jak efektywnie, skutecznie dzielić się zakresem obowiązków przez delegowanie i bardzo precyzyjne rozliczanie z tego jakie zadania podwładnym przekazujemy, i jak mają być one wykonane. Jaki skutek tych działań jest przez nas oczekiwany.
Jeśli chcesz wiedzieć w jaki sposób to robię z przyjemnością podzielę się również z Tobą moją metodyką, którą opracowałam w tym celu, aby pomóc przełożonym w dużo łatwiejszy sposób zarządzać podwładnymi.
I tak ich prowadzić - tych podwładnych oczywiście, aby pomóc im jak najlepiej pracować, najszybciej, najefektywniej i abyśmy mogli być pewnymi, że zadania, które delegujemy są przede wszystkim wykonane, odpowiednio i na czas.
Skorzystaj z poniższego kursu, to blisko 2 godziny materiału, który opracowałam osobiście i który przekazuję, w formie nagrania wideo. Przedstawiam w nim same konkretne przykłady, które pomogą Ci już od jutra, dostrzec skutki lepszego zarządzania zespołem 👉 👇
Dobrego dnia Ci życzę. Bądźmy w kontakcie :)
10% rabatu - na kurs on-line "Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?" Zakładka - Sklep
W miejsce Kod rabatowy - wpisz "10%"