System Raportowy. Gromadzenie
i analiza danych – wybór systemu

autor: Marlena Skiba - Dyrektor Zarządzający www.uslugidoradcze.com.pl

 

 

 

Skoro powiedzieliśmy o potrzebie gromadzenia i analizowania danych, to powiedzmy też kilka słów o tym, jak przygotować się do wyboru systemu.

 

 

Wraz ze świadomością, że zbieranie danych jest koniecznością, rodzi się pytanie czy system raportowy ma być dostosowany do obecnego funkcjonowania firmy, czy też firma ma się dostosować do systemu raportowego?

 

Przede wszystkim system raportowy ma pomóc. Wybierając zatem system, trzeba dostosować go do potrzeb firmy a nie firmę, do jakiegoś systemu raportowego, który będzie bardziej lub mniej przydatny.
 

 

 

Jednakże, jeśli działania w firmie nie są zoptymalizowane, zakup systemu, który będzie odzwierciedlał obecnie wykonywane czynności (realizowane w sposób niezbyt efektywny), będzie powielał dotychczasowe błędy, wydłużał czas realizacji, angażował więcej osób niż potrzeba i tym samym podwyższał koszt działania firmy i opóźniał możliwość osiągania zakładanych wyników.

 

 

 

Jeśli to możliwe, wybór narzędzia wspierającego należy poprzedzić zoptymalizowaniem działań, czyli wyeliminowaniem kroków nieprzynoszących wartości dodanej, zbędnych czynności, powielanych działań (tych samych) przez 2 osoby lub więcej, zniwelowaniem „wąskich gardeł”, itp.

 

Następnie należy określić co jest celem danego systemu wspierającego.

 

Jaki system raportowy będzie najbardziej odpowiedni, aby służył pracownikom, a nie odwrotnie. Aby nadmiernie Nie absorbował przy wprowadzaniu danych, aby nie wymagał wypełnienia pól, które nie są i nie będą potrzebne.

 

I nie kupujmy funkcjonalności „na zapas”, które może kiedyś się przydadzą, gdyż w dobie tak szybkich zmian w obszarze IT, najlepszy system dziś, pojutrze i tak będzie „stary”.

Zatem rekomenduję poświęcić dużo więcej czasu przed zakupem, na przeanalizowanie potrzeb, aby Nie kupić za dużo, ale też Nie za mało funkcjonalności.

 

 

 

Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?

Marlena Skiba

Marlena Skiba

Wieloletni Strateg, Mentor, Ekspert w obszarze rozwoju biznesu, sprzedaży i marketingu, Specjalista w zarządzaniu przedsiębiorstwem i optymalizacji procesów, Mówca Inspirujący. Niestandardowe podejście, pozytywna energia, ponad 20-letnie doświadczenie w twardym biznesie sprawiły, że słowo "Niemożliwe” Nie figuruje w jej słowniku. 

 

Kieruje się w życiu zasadą "Chcieć to Móc"

Baza Wiedzy
Nie przegap żadnego artykułu. Zapisz się.


Doradztwo zawodowe i biznesowe Marlena Skiba

Bądź na bieżąco

Otrzymuj wartościowe artykuły i filmy
raz w tygodniu

Zapisz się na Bazę Wiedzymail

Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?

Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym

Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19 informacji handlowych z wykorzystaniem wskazanego przeze mnie numeru telefonu.

Zamknij
Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.