Podcast dostępny w wersji do czytania i słuchania
Czy ciągłe wpadki i pomyłki w pracy, usprawiedliwiane ciągle to nowymi problemami osobistymi, dramatami, które się wydarzyły, można zaakceptować i można wytłumaczyć?
Jeśli to powtarzające się problemy i zawsze kolejny argument, dotyczący jakiegoś trudu życiowego, to Nie, ale takie sytuacje się bardzo często zdarzają.
Na jednym ze spotkań firmowych comiesięcznych u Klienta usłyszałam jak kierownik mówi do zespołu: Ty, Zosiu, wiem, że ostatnio ciągle popełniasz błędy ale rozumiem, że masz problemy, na pewno jak się skończą, to wrócisz do poziomu, którzy zawsze reprezentowałaś.
I czy to piękne zdanie faktycznie obrazuje, że szef jest tym dobrym szefem? Czy może jednak Nie?
No chyba Nie. Nawet Nie chyba, tylko na pewno.
Ponieważ jeśli pracownik cały czas popełnia błędy i nie wyciąga wniosków, nie mamy pojęcia, jakiego kalibru kolejna wpadka będzie.
A to przecież działa ze szkodą nie tylko dla firmy, ale dla pracownika. Ponieważ on spala się stresem, związanym z tym, że znowu popełnił błąd.
Co zatem możemy zrobić?
Jeśli możemy pomóc pracownikowi, to zróbmy to. Wyjdźmy mu naprzeciw.
1. Albo dajmy kilka dni wolnego
2. Albo skróćmy czas pracy,
3. Ale na pewno zadbajmy o to, abyśmy mogli mu jakoś pomóc.
Jeśli on koniecznie chce do pracy przychodzić, może dajmy zadania bardziej proste, niewymagające ani tempa pracy, ani skrupulatności, i wtedy wszyscy będą szczęśliwi, a On zdąży sobie te wszystkie swoje problemy po prostu naprawić.
A z punktu widzenia pracownika, kiedy faktycznie mamy jakieś problemy życiowe, odbija się to na naszej pracy, to jak powinniśmy zasygnalizować szefowi?
Porozmawiajmy. Jeśli pracodawca sam nie zauważy, że mamy problem, pójdźmy do szefa i powiedzmy, jakiego rodzaju to jest problem i czego potrzebujemy:
1. może później przychodzić do pracy,
2. może wcześniej wychodzić, żeby sprawy urzędowe, zdrowotne pozałatwiać.
Dajmy jakąś propozycję.
Mądry, wyrozumiały szef powinien zrozumieć i naprawdę pomóc i pracownikowi, i firmie.
Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?
Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?
Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym