Wpadki i pomyłki. Czy można je usprawiedliwić ?

Podcast dostępny w wersji do czytania i słuchania

 

 

 

 

Czy ciągłe wpadki i pomyłki w pracy, usprawiedliwiane ciągle to nowymi problemami osobistymi, dramatami, które się wydarzyły, można zaakceptować i można wytłumaczyć?

 

Jeśli to powtarzające się problemy i zawsze kolejny argument, dotyczący jakiegoś trudu życiowego, to Nie, ale takie sytuacje się bardzo często zdarzają.

 

Na jednym ze spotkań firmowych comiesięcznych u Klienta usłyszałam jak kierownik mówi do zespołu: Ty, Zosiu, wiem, że ostatnio ciągle popełniasz błędy ale rozumiem, że masz problemy, na pewno jak się skończą, to wrócisz do poziomu, którzy zawsze reprezentowałaś.

 

I czy to piękne zdanie faktycznie obrazuje, że szef jest tym dobrym szefem?  Czy może jednak Nie?

 

No chyba Nie. Nawet Nie chyba, tylko na pewno.

 

Ponieważ jeśli pracownik cały czas popełnia błędy i nie wyciąga wniosków, nie mamy pojęcia, jakiego kalibru kolejna wpadka będzie.

 

A to przecież działa ze szkodą nie tylko dla firmy, ale dla pracownika. Ponieważ on spala się stresem, związanym z tym, że znowu popełnił błąd.

 

Co zatem możemy zrobić?

 

Jeśli możemy pomóc pracownikowi, to zróbmy to. Wyjdźmy mu naprzeciw.

1. Albo dajmy kilka dni wolnego

2. Albo skróćmy czas pracy,

3. Ale na pewno zadbajmy o to, abyśmy mogli mu jakoś pomóc.

 

Jeśli on koniecznie chce do pracy przychodzić, może dajmy zadania bardziej proste, niewymagające ani tempa pracy, ani skrupulatności, i  wtedy wszyscy będą szczęśliwi, a On zdąży sobie te wszystkie swoje problemy po prostu naprawić.

 

A z punktu widzenia pracownika, kiedy faktycznie mamy jakieś problemy życiowe, odbija się to na naszej pracy, to jak powinniśmy zasygnalizować szefowi?

 

Porozmawiajmy. Jeśli pracodawca sam nie zauważy, że mamy problem, pójdźmy do szefa i powiedzmy, jakiego rodzaju to jest problem i czego potrzebujemy:

1. może później przychodzić do pracy,

2. może wcześniej wychodzić, żeby sprawy urzędowe, zdrowotne  pozałatwiać.

 

Dajmy jakąś propozycję.

 

Mądry, wyrozumiały szef powinien zrozumieć i naprawdę pomóc i pracownikowi, i firmie.

 

 

 

Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?

Marlena Skiba

Marlena Skiba

Wieloletni Strateg, Mentor, Ekspert w obszarze rozwoju biznesu, sprzedaży i marketingu, Specjalista w zarządzaniu przedsiębiorstwem i optymalizacji procesów, Mówca Inspirujący. Niestandardowe podejście, pozytywna energia, ponad 20-letnie doświadczenie w twardym biznesie sprawiły, że słowo "Niemożliwe” Nie figuruje w jej słowniku. 

 

Kieruje się w życiu zasadą "Chcieć to Móc"

Baza Wiedzy
Nie przegap żadnego artykułu. Zapisz się.


Doradztwo zawodowe i biznesowe Marlena Skiba

Bądź na bieżąco

Otrzymuj wartościowe artykuły i filmy
raz w tygodniu

Zapisz się na Bazę Wiedzymail

Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?

Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym

Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19 informacji handlowych z wykorzystaniem wskazanego przeze mnie numeru telefonu.

Zamknij
Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.