Podcast dostępny w wersji do czytania i słuchania
Dlaczego w pracy warto być pewnym siebie?
Jakiś czas temu rozmawiałyśmy o przechodzeniu w pracy na „Ty” i dzisiaj chciałabym kontynuować ten temat. Wtedy powiedziałyśmy o przechodzeniu na Ty w relacji Klient – pracownik, a dzisiaj kolejn odsłona, tym razem powiemy o przechodzeniu na „Ty” w relacjach pracownik – pracownik
I pracownik przełożony
To też ważne
Czasami zdecydowanie lepiej stosować formę „Pan” z przełożonym, gdyż ułatwia to trzymanie poziomu przed Klientami.
W pracy mówimy per „Ty” po godzinach zapomniemy, nadal będziemy mówili per „Ty” a Nie przejdziemy na formę per „Pan”
Przechodzenie na „Ty” jest dobre, ale wtedy, kiedy ludzie mają na tyle w sobie szacunku do innych aby tego Nie nadużywać. Na co dzień widzę jednak, że słabo to działa.
Pracownicy w większości bardzo to wykorzystują, ale na swoją stronę, jednostronnie zatem.
Przykład z życia, szef zwraca się do pracownika będąc per „Pan” coś działa Nie tak i pracownik wtedy powie „No tak szefie, ale to było w inny sposób”.
W momencie, kiedy przeszli na „Ty”, zmienia się tembr głosu diametralnie, akcentowanie i słyszymy „Tomek, no coś Ty, wcale tak Nie było !” – a to już Nie brzmi fajnie.
Drugi przykład, kiedyś realizowałam projekt w firmie dużej, Prezes zaangażowany, więc często obecny i cały czas słyszeliśmy „Panie Prezesie”, „Panie Prezesie”, nigdy Nie było nawet „Panie Józefie”.
Później jesteśmy w restauracji, bardziej luźniejsza sytuacja, wszyscy są per „Ty”, co zmieniło całkowicie wszystko. Jeden z pracowników dyskutując przy stole powiedział do Prezesa tak lekceważącym tonem, bo właśnie ten ton jest ważny, a Nie słowo „Ale Józek, no coś Ty, musimy to zmienić”,
i nigdy wcześniej Nie słyszeliśmy tak głośnej siły grawitacji jak wówczas, gdy dotychczasowy szacunek Prezesa mocno grzmotnął o ziemię.
Niestety.
Przechodzenia per „Ty” osobiście z tego właśnie powodu Nie rekomenduję, chociaż to jest teraz tak popularne, bo moi Drodzy, tak naprawdę Nie przechodzenie na „Ty” ociepla relacje, tylko osobowość ludzi, sposób współpracy, po prostu – nasze zachowanie.
A jak jest u Ciebie?
Napisz:
Inteligencja emocjonalna na zawsze się przydaje
Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?
10% rabatu - na kurs on-line "Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?" Zakładka - Sklep
W miejsce Kod rabatowy - wpisz "10%"