Czy warto przechodzić per "Ty: w relacji pracownik - przełożony?

Podcast dostępny w wersji do czytania i słuchania

 

 

 

 

Dlaczego w pracy warto być pewnym siebie?

 

Jakiś czas temu rozmawiałyśmy o przechodzeniu w pracy na „Ty” i dzisiaj chciałabym kontynuować ten temat. Wtedy powiedziałyśmy o przechodzeniu na Ty w relacji Klient – pracownik, a dzisiaj kolejn odsłona, tym razem powiemy o przechodzeniu na „Ty” w relacjach pracownik – pracownik

 

 I pracownik przełożony

 

To też ważne

 

Czasami zdecydowanie lepiej stosować formę „Pan” z przełożonym, gdyż ułatwia to trzymanie poziomu przed Klientami.

 

W pracy mówimy per „Ty” po godzinach zapomniemy, nadal będziemy mówili per „Ty” a Nie przejdziemy na formę per „Pan”

 

Przechodzenie na „Ty” jest dobre, ale wtedy, kiedy ludzie mają na tyle w sobie szacunku do innych aby tego Nie nadużywać. Na co dzień widzę jednak, że słabo to działa.

 

Pracownicy w większości bardzo to wykorzystują, ale na swoją stronę, jednostronnie zatem.

 

Przykład z życia, szef zwraca się do pracownika będąc per „Pan” coś działa Nie tak i pracownik wtedy powie „No tak szefie, ale to było w inny sposób”.

 

W momencie, kiedy przeszli na „Ty”, zmienia się tembr głosu diametralnie, akcentowanie i słyszymy „Tomek, no coś Ty, wcale tak Nie było !” – a to już Nie brzmi fajnie.

 

Drugi przykład, kiedyś realizowałam projekt w firmie dużej, Prezes zaangażowany, więc często obecny i cały czas słyszeliśmy „Panie Prezesie”, „Panie Prezesie”, nigdy Nie było nawet „Panie Józefie”.

 

Później jesteśmy w restauracji, bardziej luźniejsza sytuacja, wszyscy są per „Ty”, co zmieniło całkowicie wszystko. Jeden z pracowników dyskutując przy stole powiedział do Prezesa tak lekceważącym tonem, bo właśnie ten ton jest ważny, a Nie słowo „Ale Józek, no coś Ty, musimy to zmienić”,

i nigdy wcześniej Nie słyszeliśmy tak głośnej siły grawitacji jak wówczas, gdy dotychczasowy szacunek Prezesa mocno grzmotnął o ziemię.  

 

Niestety.

 

Przechodzenia per „Ty” osobiście z tego właśnie powodu Nie rekomenduję, chociaż to jest teraz tak popularne, bo moi Drodzy, tak naprawdę Nie przechodzenie na „Ty” ociepla relacje, tylko osobowość ludzi, sposób współpracy, po prostu – nasze zachowanie.

 

A jak jest u Ciebie?

 

Napisz:

 

Inteligencja emocjonalna na zawsze się przydaje

 

 

 

Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?

Marlena Skiba

Marlena Skiba

Wieloletni Strateg, Mentor, Ekspert w obszarze rozwoju biznesu, sprzedaży i marketingu, Specjalista w zarządzaniu przedsiębiorstwem i optymalizacji procesów, Mówca Inspirujący. Niestandardowe podejście, pozytywna energia, ponad 20-letnie doświadczenie w twardym biznesie sprawiły, że słowo "Niemożliwe” Nie figuruje w jej słowniku. 

 

Kieruje się w życiu zasadą "Chcieć to Móc"

Baza Wiedzy
Nie przegap żadnego artykułu. Zapisz się.


Doradztwo zawodowe i biznesowe Marlena Skiba

Bądź na bieżąco

Otrzymuj wartościowe artykuły i filmy
raz w tygodniu

Zapisz się na Bazę Wiedzymail

10% rabatu - na kurs on-line "Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?" Zakładka - Sklep

W miejsce Kod rabatowy - wpisz "10%"

Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19 informacji handlowych z wykorzystaniem wskazanego przeze mnie numeru telefonu.

Zamknij
Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.