Podcast dostępny w wersji do czytania i słuchania
Współczesny biznes opiera się na rekomendacjach i często jest tak, że na przykład chcemy kogoś polecić albo np. chcemy polecić jakąś firmę, ale boimy się tego, że jeżeli ta druga strona troszeczkę nawali i nie spełni oczekiwań, to będzie jednak rzutować na nasze nazwisko, na naszą renomę i na nasz prestiż.
Rozmawiałam ostatnio z moja Klientką, która mówi: Pani Marleno współpracuję z firmą „X”, która szuka podwykonawcy i tak chciałabym polecić jej kogoś, kogo doskonale znam, ale boję się, że jak będzie im się źle współpracowało, właśnie źle współpracowało - to popsuje sobie relacje i z jednymi i drugimi.
Moim zdaniem: Kochani, Nie bójmy się, dobre usługi, produkty trzeba doceniać, a firmy, z którymi dobrze nam się współpracuje, chwalić głośno na prawo i lewo, i o tym opowiadać.
Jeśli Ty chcesz polecić jakąś firmę naprawdę, powiedz swojemu kontrahentowi:
Dlaczego ?
Za co ich cenisz ?
W czym tobie pomogli?
I czym się wyróżniają?
Co ujęło Cię w tej współpracy na tyle, że chcesz ich polecić?
Czy jakość usług?
A może to, jacy tam pracują ludzie?
Jednakże możesz od razu zaznaczyć: ja jestem zachwycona ze współpracy z nimi, jednakże wszyscy wiemy, że jak się zmieniają okoliczności, także zachowania ludzi są zupełnie inne i Nie chciałabym brać odpowiedzialności za ewentualne Pana niezadowolenie.
To może ustalmy tak całkowicie na marginesie, że ja wcale Nie polecam tej firmy tak zupełnie w ciemno, tylko przekazuję kontakty do decydenta, telefon do osoby bardzo ważnej z firmy, z którą warto porozmawiać.
Niech Pan zastosuje zasady weryfikacji, dotyczące potencjalnych współpracowników, tak jak Pan robi dotychczas , aby świadomie Pan podjął decyzję, czy chce z nimi pracować czy Nie.
Moi Drodzy i to wystarczy. Poinformujcie obydwie strony o możliwości nawiązania współpracy, ale decyzje pozostawcie im samym.
Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?
Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?
Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym