Podcast dostępny w wersji do czytania i słuchania
Komunikacja interpersonalna w pracy. Myślę, że byłoby nam znacznie łatwiej i w pracy i w życiu całym zawodowym, gdybyśmy jasno określali to co chcemy powiedzieć i jasno przekazywali swoje potrzeby.
Jak to jest z tą naszą komunikacją?
Byłoby lepiej gdyby ludzie zwracali baczną uwagę na to - co mówią i na to - co powinni mówić, słuchając drugiej strony, byłoby miej nieporozumień.
Ale czemu nie słuchamy?
Bardzo często jest tak: słuchamy ale nie słyszymy. Słuchając kogoś już zastanawiamy się nad tym co chcemy powiedzieć, przygotowujemy riposty, przygotowujemy sobie już konwersacje i gubimy wypowiedź tej drugiej osoby.
Części jej po prostu nie słyszymy, bo już chcemy jej przerwać, już coś powiedzieć. Często się mówi ze przerywamy, tak bardzo. Lubimy więcej mówić niż słuchać.
Dwa dni temu pomagam klientowi i przykład akurat z życia wzięty, zakończyć współpracę z pewnym z dostawców usług.
Ale mój Klient niestety nie ma umowy, zgubił, zawieruszył gdzieś, więc dzwonię, pytając „Czy comiesięczne uiszczanie należności jest z góry czy z dołu?”.
Jaka pada odpowiedź?
Płatności muszą być wykonywane do 10-ego dnia miesiąca.
Ja mówię - Świetnie, wiem, widzę w przelewach. Ale czy to jest z góry czy z dołu ?
Przecież powiedziałem: do 10 dnia każdego miesiąca muszą być uiszczone.
Świetnie, ale za miesiąc:
- miniony
- bieżący
- czy przyszły?
Zatem z góry czy z dołu ?
Wówczas padła odpowiedź: no tak, jest to za miesiąc bieżący.
Czy nie można by tak od razu?
Jeśli zadajemy konkretne pytanie, udzielmy konkretnej odpowiedzi, oszczędzając czas rozmówcy i stres. I fajnie było by, gdyby wszyscy obsługujący nas we wszystkich firmach byli bardzo kompetentni, dzięki czemu też budowaliby dobry immage firmy, bo zapamiętalibyśmy, że te konwersacje były rewelacyjne.
A ja zawsze powtarzam, że Twoje wskazówki przydadzą nam się Nie tylko w życiu zawodowym ale także i prywatnym. Słuchajmy i wtedy odpowiadajmy.
Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?
10% rabatu - na kurs on-line "Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?" Zakładka - Sklep
W miejsce Kod rabatowy - wpisz "10%"