Komunikacja interpersonalna, jak powinna wyglądać?

Podcast dostępny w wersji do czytania i słuchania

 

 

 

Komunikacja interpersonalna w pracy. Myślę, że byłoby nam znacznie łatwiej i w pracy i w życiu całym zawodowym, gdybyśmy jasno określali to co chcemy powiedzieć i jasno przekazywali swoje potrzeby.

Jak to jest z tą naszą komunikacją?

 

Byłoby lepiej gdyby ludzie zwracali baczną uwagę na to - co mówią i na to - co powinni mówić, słuchając drugiej strony, byłoby miej nieporozumień.

 

Ale czemu nie słuchamy?

 

Bardzo często jest tak: słuchamy ale nie słyszymy. Słuchając kogoś już zastanawiamy się nad tym co chcemy powiedzieć, przygotowujemy riposty, przygotowujemy sobie już konwersacje i gubimy wypowiedź tej drugiej osoby.

 

Części jej po prostu nie słyszymy, bo już chcemy jej przerwać, już coś powiedzieć. Często się mówi ze przerywamy, tak bardzo. Lubimy więcej mówić niż słuchać.

 

Dwa dni temu pomagam klientowi i przykład akurat z życia wzięty, zakończyć współpracę z pewnym z dostawców usług.

Ale mój Klient niestety nie ma umowy, zgubił, zawieruszył gdzieś, więc dzwonię, pytając „Czy comiesięczne uiszczanie należności jest z góry czy z dołu?”.

 

Jaka pada odpowiedź?

 

Płatności muszą być wykonywane do 10-ego dnia miesiąca.

 

Ja mówię -  Świetnie, wiem, widzę w przelewach. Ale czy to jest z góry czy z dołu ?

 

Przecież powiedziałem: do 10 dnia każdego miesiąca muszą być uiszczone.

 

Świetnie, ale za miesiąc:

- miniony

- bieżący

- czy przyszły?

 

Zatem z góry czy z dołu ?

 

Wówczas padła odpowiedź:  no tak, jest to za miesiąc bieżący.

 

Czy nie można by tak od razu?

Jeśli zadajemy konkretne pytanie, udzielmy konkretnej odpowiedzi, oszczędzając czas rozmówcy i stres. I fajnie było by, gdyby wszyscy obsługujący nas we wszystkich firmach byli bardzo kompetentni, dzięki czemu też budowaliby dobry immage firmy, bo zapamiętalibyśmy, że te konwersacje były rewelacyjne.

 

A ja zawsze powtarzam, że Twoje wskazówki przydadzą nam się Nie tylko w życiu zawodowym ale także i prywatnym. Słuchajmy i wtedy odpowiadajmy.

 

 

Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?

 [M1]

Marlena Skiba

Marlena Skiba

Wieloletni Strateg, Mentor, Ekspert w obszarze rozwoju biznesu, sprzedaży i marketingu, Specjalista w zarządzaniu przedsiębiorstwem i optymalizacji procesów, Mówca Inspirujący. Niestandardowe podejście, pozytywna energia, ponad 20-letnie doświadczenie w twardym biznesie sprawiły, że słowo "Niemożliwe” Nie figuruje w jej słowniku. 

 

Kieruje się w życiu zasadą "Chcieć to Móc"

Baza Wiedzy
Nie przegap żadnego artykułu. Zapisz się.


Doradztwo zawodowe i biznesowe Marlena Skiba

Bądź na bieżąco

Otrzymuj wartościowe artykuły i filmy
raz w tygodniu

Zapisz się na Bazę Wiedzymail

10% rabatu - na kurs on-line "Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?" Zakładka - Sklep

W miejsce Kod rabatowy - wpisz "10%"

Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19 informacji handlowych z wykorzystaniem wskazanego przeze mnie numeru telefonu.

Zamknij
Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.