Zysk czy Ekspansja?

 

 

Powyżej link do filmu, który jest na YouTube.
Poniżej zaś, transkrypcja.

 

Zarządzasz firmą, chcesz mieć

  1. większy zysk
  2. mniejszy wysiłek
  3. większą stabilność

zastanawiasz się - od czego zacząć?

 

Pamiętaj - bez względu na to czy zarządzasz firmą swoją czy cudzą przemyśl bardzo gruntownie, które kroki powinieneś/ powinnaś podjąć.


Najczęściej zaczynamy realizację zadań od tych, które lubimy i tu przestrzegam!

 

Nie zaczynaj ani od dachu ani od komina.

 

Należałoby zacząć od podmurówki, od parteru, sprawdź zatem czy fundamenty Twojej firmy są bardzo mocne, czy jest na czym budować. Jeśli tak po kolei sprawdź jakie inne obszary wymagają modyfikacji, zmiany może gruntownej, może częściowej.

 

Czemu mówię „może”?

 

Dlatego że zarządzając z wysokiego poziomu Nie wszystko widzisz, Nie wszystko wiesz, masz od tego ludzi, zdiagnozuj zatem od czego należy zacząć aby wzrost firmy podążał w tym kierunku w którym chcesz aby podążał.

 

Pomyśl czego oczekujesz:

  1. czy zależy Ci na zwiększeniu udziału w rynku,
  2. czy na zwiększeniu rentowności?

 

Pomyślisz, że to przecieżc to samo?

Nie, to całkiem co innego.

 

Wzrost firmy poprzez zwiększenie udziału w rynku, to jest potrzeba ekspansji.

 

A wzrost firmy poprzez osiągnięcie większego zysku, to jest ekonomiczne zarządzanie, całkiem inne niż dzisiaj.

 

 

Możesz osiągać mniejszy obrót a większy zysk, prawda?

Możesz osiągać większy obrót i większy zysk ale to jest związane właśnie z ekspansją. 

Firma to naczynia połączone, zmiana w jednym obszarze zawsze skutkuje na zmianę w innym.

 

Od czego zatem powinieneś/ powinnaś zacząć? 

 

Od tego działania, które poprzedza inne, może ważniejsze, może istotniejsze.

 

Nie możemy zacząć rozwoju, modyfikacji w firmie od tego obszaru, który jest najważniejszy, jeśli do jego skutecznego działania niezbędne jest funkcjonowanie innych ogniw w firmie, które poprzedzają właśnie te najważniejsze. Dobrze jest zatem zrobić skan całej firmy, „big picture”, może z lotu ptaka, z helikoptera, obejrzyj swoją firmę z lotu ptaka i mniej więcej zastanów się, które obszary są dobre, które obszary Nie są aż tak dobre, ale przede wszystkim:

 

zastanów się jak wygląda cały ciąg zdarzeń w twojej firmie, który krok, proces, czynność jest pierwsza, które są następne i co poprzedza co.

 

Jeśli chciałbyś na przykład zamówić tonę jabłek i jest to styczeń, to przecież musisz poczekać, aż one urosną.

 

Jeśli jest wiosna i masz ochotę zjeść świeże marchewki, chcesz zamówić ich tonę, to nie możesz dzisiaj nagle pstryknąć palcem i oczekiwać, że jutro ta tona marchewek u ciebie się znajdzie. Zatem trzeba poczekać kilka dni aż to zamówienie złożysz, opłacisz i ta marchewka przyjedzie.

 

Tak jest ze wszystkim w firmie, jedno działanie poprzedza kolejne. Jeśli już będziesz wiedzieć od czego trzeba zacząć modyfikowanie efektywności firmy, to tak zrób. Czyli spójrz bardzo szczegółowo na ten obszar, którego modyfikacja jest niezbędna, jako ta poprzedzająca inne działania.

 

Pamiętaj, czasami drobiażdżki wystarczy zmienić aby efekt był bardzo istotny.

 

Innym razem trzeba zmienić całkowicie wszystko, modyfikacja zależy od funkcji celu, to co chcesz osiągnąć będzie przyświecało kolejnym działaniom i pamiętaj, czasami wspaniały pomysł, który kiedyś miałeś/ miałaś nadal może być wykorzystany.

 

Bardzo często ludzie mówią:

  1. „to już robiliśmy”
  2. „to robiliśmy i to Nie zadziałało”.

 

A jak to robiliście?

 

Bywa, że świetny pomysł, świetna rekomendacja Nie przynoszą skutku, bo są źle wdrożone, źle zaprojektowane i niedopilnowane. Jeśli miałeś/ miałaś świetne pomysły przeanalizuj je ponownie, jeśli uznasz, że są nadal wartościowe dopilnuj bardzo dobrego wdrożenia.

 

Czyli podsumowując:

 

  1. najpierw zastanawiasz się jaki ma być cel tych modyfikacji
  1. duża ekspansja,
  2. czy może tylko zwiększenie rentowności
  1. jak już wiesz jaki cel przyświeca firmie którą zarządzasz lub której jesteś właścicielem/ właścicielką, z lotu ptaka oglądasz całą firmę i zastanawiasz się, które obszary powinny poprzedzać inne i wtedy bardzo szczegółowo to spisujesz.
  2. następnie znowu z lotu ptaka obserwujesz, które obszary wedle Ciebie powinny być zmodyfikowane, a potem jeśli jesteś już helikopterem, lub z lotu helikoptera to obserwujesz – pikujesz, czyli lądujesz i bardzo szczegółowo dany obszar weryfikujesz, aby wiedzieć, czy te zmiany które wprowadzisz naprawdę są potrzebne i naprawdę będą korzystne. Aby Nie okazało się, że marnujesz czas i pieniądze na to, żeby tylko robić a Nie zrobić.

 

To „tylko” jest akurat nie do końca uspokajające, bo czasami zwiększenie rentowności jest dużo bardziej zaawansowane w działaniach niż ekspansja, ale o tym przy okazji innego odcinka.

 

Zatem:

  1. gruntowna weryfikacja
  2. dobre przykłady pomysłów
  3. bardzo dobre ich wdrożenie
  4. konsekwentne dopilnowanie
  5. i sukces gwarantowany

czego bardzo serdecznie Ci życzę.

 

Subskrybuj mój kanał na YouTube,  obserwuj mnie na Instagramie  i pisz w jakim zakresie, w jakim obszarze mogę Ci pomóc, jakie inne tematy będą dla Ciebie przydatne.

 

A na mojej stronie w zakładce sklep  jest kilka produktów, które mogą pomóc Ci w rozwoju Twojej firmy, lub firmy którą zarządzasz.

 

Bądźmy w kontakcie, dobrego dnia.

 

Marlena Skiba

Marlena Skiba

Wieloletni Strateg, Mentor, Ekspert w obszarze rozwoju biznesu, sprzedaży i marketingu, Specjalista w zarządzaniu przedsiębiorstwem i optymalizacji procesów, Mówca Inspirujący. Niestandardowe podejście, pozytywna energia, ponad 20-letnie doświadczenie w twardym biznesie sprawiły, że słowo "Niemożliwe” Nie figuruje w jej słowniku. 

 

Kieruje się w życiu zasadą "Chcieć to Móc"

Baza Wiedzy
Nie przegap żadnego artykułu. Zapisz się.


Doradztwo zawodowe i biznesowe Marlena Skiba

Bądź na bieżąco

Otrzymuj wartościowe artykuły i filmy
raz w tygodniu

Zapisz się na Bazę Wiedzymail

10% rabatu - na kurs on-line "Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?" Zakładka - Sklep

W miejsce Kod rabatowy - wpisz "10%"

Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19 informacji handlowych z wykorzystaniem wskazanego przeze mnie numeru telefonu.

Zamknij
Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.