Sukces Sprzedaży - poznaj klucz nr 1

 

 

Powyżej link do filmu, który jest na YouTube.
Poniżej zaś, transkrypcja.

 

Dzisiaj kolejny przykład z życia pokazujący jak powinniśmy słyszeć, słuchać innych, ale Nie słuchać wykonując ich polecenia, tylko słuchać co mówią abyśmy nie dali się wkręcać:

  1. albo ich niewiedzy
  2. albo manipulacji

 

Klucz do sukcesu sprzedaży, do skutecznej sprzedaży nr 1: 

 

Jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

 

Każdy produkt, usługa, towar musi mieć bardzo dobrze określoną grupę docelową, bardzo dobrze określonego potencjalnego klienta, odpowiednio sprofilowanego, aby ten produkt lub usługa, którą będziemy oferowali spełniła jego potrzeby, spełniła jego wymagania, oczekiwania.

 

Jednym produktem nie jesteśmy w stanie zadowolić wszystkich.

 

Jeden człowiek chce to, drugi tamto, trzeci jeszcze coś innego, dlatego też ta dywersyfikacja produktów jest bardzo ważna.

 

Jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego, jeśli coś jest dla wszystkich to jest dla nikogo.

 

Przykład?

 

Proszę bardzo.

 

Moi znajomi sprzedawali mieszkanie, wyjątkowe, bardzo ładne, pięknie przygotowane, śliczna aranżacja, wyjątkowa, oryginalna. Jedna z agencji nieruchomości, która bardzo chciała z nimi współpracować przekonywała ich, że jest ponadprzeciętnie skuteczna i że powinni nawiązać współpracę. Moi znajomi zgodzili się na spotkanie i - moi kochani, podsumowanie tej agencji było następujące: „to mieszkanie jest bardzo ładne, wyjątkowe, oryginale i to jest jego plus, ale ogromny minus jest taki, że Nie nadaje się dla rodziny z dziećmi".

 

Moi drodzy, ja sprzedażą zajmuję się całe życie, marketingiem dwa lata krócej, od bardzo wielu lat jestem strategiem i jako doświadczona osoba powiem: zapraszam wszystkich pracowników tej agencji z przyjemnością zrobię dla nich warsztat i nauczę ich:

 

  1. co to jest sprzedaż
  2. co to jest segmentacja produktów
  3. i segmentacja klientów

 

ponieważ według mnie to, że mieszkanie to nie nadaje się dla rodziny z dziećmi jest ogromnym plusem a Nie minusem.

Dlaczego?

Ponieważ dzięki temu genialnie profiluje swoją grupę docelową. 

 

To mieszkanie świetnie sprawdzi się:

 

  1. dla singli
  2. dla par nieposiadających dzieci jeszcze
  3. już mających te dzieci odchowane
  4. nieposiadających w ogóle

 

Grupa docelowa w Warszawie singli jest bardzo duża, osób które żyją w parze bezdzietnej również, w związku z tym to nie jest minus tylko plus, ponieważ jakość tego mieszkania, sposób życia w nim od razu pięknie tę grupę określiło.

 

Wyobraźcie sobie moi drodzy, że jest rodzina która ma trójkę, czwórkę dzieci, nie stać ich na wielki dom więc chcieliby kupić mieszkanie, ale stać ich na to aby było komfortowe, w związku z tym chcieliby prawdopodobnie, aby każde dziecko miało swój pokój. Zatem zależy im na mieszkaniu mającym nawet duży metraż, gdzie są mniejsze pokoje aby każde dziecko miało swój własny.

 

Single natomiast chcą dużą przestrzeń również, ale otwartą. Wystarczy im dwa pokoje, salon, sypialnia albo loftowo - wszystko jest na jednej przestrzeni - po amerykańsku.

 

Zatem moi drodzy:

  1. po pierwsze primo podsumowanie - Nie słuchajmy innych, tego co mówią tak po prostu, bo mogą Nie wiedzieć lub nami manipulować i wyświadczyli by nam niedźwiedzią przysługę
  2. po drugie - niezbędne jest aby każdy produkt, usługę, które sprzedaje wasza firma, abyście te produkty, usługi, pięknie poklasyfikowali, posegmentowali i dobrali do tych segmentów odpowiednie grupy odbiorców

 

Ale pamiętajcie – odpowiednie, aby ten produkt/usługa, które mają określone walory, korzyści wynikające dla danej grupy docelowej - do tej grupy docelowej były oferowane a Nie odwrotnie. Przykładowo, jeśli tu mamy segment produktów pasujący do tej grupy, a oferujemy je tamtej grupie, w związku z tym sprzedaż będzie dużo mniejsza.

 

Czyli - odpowiednia segmentacja produktów i usług, odpowiednia segmentacja klientów i odpowiednie ich połączenie gwarantuje wysoką sprzedaż. 

 

I to jest pierwszy klucz do sukcesu skutecznej sprzedaży

 

o innych kluczach do skutecznej sprzedaży porozmawiamy przy okazji kolejnych odcinków.

 

Materiał ten jest Nie tylko dla osób zajmujących się sprzedażą, zauważcie - przykład pokazujący to mieszkanie uwypukla kwestie dotyczące tego, że powinniśmy zawsze myśleć o tym, czy kierujemy dany produkt do danego odbiorcy.

 

Moi znajomi nie są sprzedawcami, po prostu sprzedają swoją nieruchomość, ale warto aby tę wiedzę mieli i mogli szybciej i łatwiej sprzedać swoje mieszkanie tej grupie docelowej której jest dedykowane. Aby opis już to determinował, dlatego ten materiał przyda się nie tylko osobom, które zajmują się sprzedażą, daje informacje życiowe, abyśmy mogli uczyć się, rozwijać, dzień po dniu. 

 

Zapraszam Cię do skorzystania z moich kursów zarejestrowanych, gdyż dostępne są o każdej porze dnia i nocy, możesz słuchać kiedy chcesz, ile chcesz.

 

Obserwuj mnie na Instagramie, tam codziennie dzielę się i inspiracjami i wiedzę.

 

I napisz pozytywny komentarz, jeśli chociaż jedno zdanie Cię zainspirowało albo Ci się spodobało.

 

Dobrego dnia życzę i powodzenia w całym zakresie Twojego życia 😊

 

 

Jeśli chcesz o czymkolwiek porozmawiać

 

Marlena Skiba

Marlena Skiba

Wieloletni Strateg, Mentor, Ekspert w obszarze rozwoju biznesu, sprzedaży i marketingu, Specjalista w zarządzaniu przedsiębiorstwem i optymalizacji procesów, Mówca Inspirujący. Niestandardowe podejście, pozytywna energia, ponad 20-letnie doświadczenie w twardym biznesie sprawiły, że słowo "Niemożliwe” Nie figuruje w jej słowniku. 

 

Kieruje się w życiu zasadą "Chcieć to Móc"

Baza Wiedzy
Nie przegap żadnego artykułu. Zapisz się.


Doradztwo zawodowe i biznesowe Marlena Skiba

Bądź na bieżąco

Otrzymuj wartościowe artykuły i filmy
raz w tygodniu

Zapisz się na Bazę Wiedzymail

10% rabatu - na kurs on-line "Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?" Zakładka - Sklep

W miejsce Kod rabatowy - wpisz "10%"

Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19 informacji handlowych z wykorzystaniem wskazanego przeze mnie numeru telefonu.

Zamknij
Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.