Powyżej link do filmu, który jest na YouTube.
Poniżej zaś, transkrypcja.
Dzień dobry, kto dla człowieka jest najważniejszy? Dla każdego?
Co zatem możemy z tym zrobić?
Wyjdźmy mu naprzeciw, dajmy mu to czego oczekuje.
Atencja, którą możemy obdarzyć drugą osobę, drugiego człowieka poprzez uśmiech na naszej buzi, Nie taki sztuczny, namalowany jakiś grymas, tylko prawdziwy uśmiech, wynikający z zainteresowania drugim człowiekiem.
Jeśli życzliwość i zainteresowanie jego sprawą spowoduje uśmiech na naszych ustach, pokażemy mu całym sobą, że zainteresowani jesteśmy jego sprawą, jego sytuacją i wtedy pojawi się naturalny, prawdziwy, szczery uśmiech w naszym oku. Czemu o tym mówię?
Byłam wczoraj w zaprzyjaźnionym sklepiku, który prowadzi małżeństwo. Chodzę tam od lat, lubimy się więc dużo dyskutujemy, za każdym razem kiedy obsługuje mnie jeden ze współmałżonków, drugi jak mnie słyszy przychodzi z zaplecza i dyskutujemy we trójkę.
I tak od słowa do słowa wczoraj oni opowiadają mi, że bardzo lubią pokazać klientowi swoje zainteresowanie nim, bo naprawdę kochają ludzi. Dlatego też za każdym razem gdy ludzie wchodzą do ich sklepu natychmiast pytają: czego potrzebują, czego dzisiaj szukają, w czym mogą im pomóc. I wysłuchawszy to po co klient przyszedł zaraz coś im proponują.
Ale mają też przyjaciela, który prowadzi sklep i mało, że jest poważny, to po prostu gradową minę ma, jest wręcz oschły, nieprzyjemny. Ponieważ nauczeni doświadczeniem wynikającym z ich natury, bo Nie jest to gra, oni po prostu są życzliwi, ciepli i zainteresowani drugim człowiekiem, osiągnęli sukces w swoim biznesie - chcieli wyjść naprzeciw swojemu przyjacielowi i sugerowali mu, że powinien się uśmiechać, zapytać klienta, zagadać.
On powiedział „absolutnie nie, ja nie będę taki nachalny, nie będę tu nikogo atakował”. Moi drodzy, na świecie - znacie już to zdanie ode mnie - jest dużo więcej dobrze opracowanych strategii niż przykładów ich wdrożeń, zatem Nie jest najważniejsza rekomendacja tylko sposób wdrożenia tej rekomendacji.
Właściciele sklepiku Nie mieli na myśli tego, że ich przyjaciel będzie rzucał się na klientów zagadując i nachalnie z nimi rozmawiając, nie. Do tego niezbędne jest wyczucie, klasa, takt i umiejętność, kompetencje handlowca, sprzedawcy. Trzeba tak umieć rozpocząć rozmowę, aby pokazać zainteresowanie tym klientem, zainteresowanie jego sprawą, a Nie nachalna chęć sprzedaży.
Mam nadzieję, że tak. Jeśli nachalnie, na siłę będę sprzedawać, oczywiście, że klient poczuje niechęć.
Jeśli wykażę interesowanie jego sprawą, jego obecnością tutaj, ucieszę się, że przyszedł, wtedy będę mogła tak go obsłużyć, żeby był zachwycony. I Nie bez kozery w sklepie, w tym sklepiku właścicieli klientów jest bardzo dużo a w sklepie ich przyjaciela Nie za wiele, biznes nie kręci się tak jak mógłby. Co zatem możemy zrobić?
Pamiętajcie moi drodzy, nawet jeśli macie zły dzień, jeśli macie złą sytuację, coś nie fajnego się wydarzyło, macie zły humor, w momencie, kiedy wchodzi klient uśmiechnijcie się, ale z taką dużą wspaniałą życzliwością w oku, jeśli uśmiechniecie się wewnętrznie z życzliwością w oku, wynikającą z faktu, że cieszycie się z wizyty tego klienta, natychmiast przerodzi się to na prawdziwy, naturalny uśmiech, przełoży się to na iskrę w oku i zainteresowanie tą osobą.
Ceną? Nie rekomenduję, wprowadzicie wojnę cenową.
Nie musisz być śmieszkiem, Nie musisz być żartownisiem, możesz być introwertykiem, ale wykaż zainteresowanie obecnością drugiej osoby u ciebie poprzez to, że spojrzysz na niego z życzliwością, na tego klienta i poczujesz, że naprawdę chcesz mu pomóc, że leży Ci na sercu sprawa, z którą przyszedł. I wtedy naprawdę możemy zawojować świat. I nic więcej nie potrzeba, tylko i wyłącznie serdeczne zainteresowanie drugą stroną i jego sprawą, co przełoży się na ten nasz błysk w oku.
Obserwuj mnie na Instagramie codziennie będziemy ze sobą wymieniać myśli, ja będę pisać posty, Wy możecie komentować, odpowiadam na wszystkie komentarze, które do mnie piszecie, czy pod postami, czy na privie.
zapisz się na Newsletter - jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/ nie zrobiłaś - będziesz z filmami i artykułami na bieżąco.
I napisz do mnie, jeśli chociaż jedna myśl z dzisiejszego nagrania zainspirowała Cię.
Dobrego dnia życzę, powodzenia.
A co Tobie sprawia trudność w pracy?
10% rabatu - na kurs on-line "Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?" Zakładka - Sklep
W miejsce Kod rabatowy - wpisz "10%"