Jeśli wolicie słuchać – zapraszam do wysłuchania poniższego podcastu.
Jeśli wolicie czytać, poniżej znajduje się niniejszy podcast w wersji „do czytania”
- Mówi się, klient nasz pan, ale zdarzają się tacy klienci roszczeniowi, którzy ciągle chcą więcej i więcej i co chwilę wymyślają nam nowe zadania, jakieś poprawki. Jak sobie z tym poradzić i nie oszaleć?
- Jeśli wielokrotnie klientowi pomogliśmy poza zakresem umowy, możemy wprost powiedzieć, tego typu życzenia, oczekiwania z przyjemnością zrealizujemy. Pozwoli pan, że wycenię, po zaakceptowaniu kosztorysu z przyjemnością przystąpimy do realizacji zadań.
- No wyjście z sytuacji jest bardzo proste, a jeżeli napotkamy na opór z drugiej strony?
- Zawsze możemy przytoczyć: ramy umowy są takie jakie są. Jeśli pomogliśmy klientowi na prawdę, powiedzmy co zrobiliśmy poza umową, co dodatkowo otrzymał i dlaczego już więcej nie możemy za darmo dać. Zawsze możemy klientowi powiedzieć również, jeśli życzy pan sobie szerszy zakres usług, niż ustalaliśmy, z przyjemnością przygotujemy aneks do umowy. Czy coś poza tym jeszcze życzy sobie pan żebyśmy skosztorysowali, przygotowali? Jeśli uzasadnimy, dlaczego chcemy to zrobić, klient powinien nas zrozumieć. Jeśli będzie to trudne, no trzeba przenegocjować, po prostu.
Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?
Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?
Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym