Podcast dostępny w wersji do czytania i słuchania
W jednym z poprzednich wydań Biznes Klasy mówiłyśmy o krytyce konstruktywnej. A dzisiaj wracamy do krytyki, niechcianej krytyki. Czyli kiedy ktoś nas osacza swoim zdaniem na jakiś temat.
Tak, poprzednio stwierdziliśmy, że uwaga konstruktywna jest fajna, bo fajnie dzielić się dobrymi spostrzeżeniami, ale jeśli ktoś chce nas posłuchać. Na siłę nie dawajmy rekomendacji. Jeśli nie chcemy krytyki usłyszeć, to po prostu jej nie słuchajmy, bo nikt nie wie, co jest dla nas dobre. Więc tak po prostu nie może skrytykować czy też udzielać porad. To znaczy może, ale nie powinien.
Jeśli niestety krytyczne uwagi wypowie, nie musimy ich usłyszeć. Możemy je po prostu zignorować. Oczywiście w pierwszej sekundzie się wkurzymy, będzie nam przykro. Ale jeśli nie chcemy ingerencji cudzej, w naszą przestrzeń, trzeba o tym zapomnieć. Inna jest sytuacja, gdy zależy nam na opinii jakiejś osoby.
Można więc dokładnie przemyśleć to, co usłyszeliśmy o nas i poczuć, z czym się zgadzamy, a z czym nie. I to, co jest dla nas cenne i przyda się, abyśmy się poprawili, zmienili, wykorzystajmy do zmiany. Natomiast to, co uważamy, że robimy świetnie, pozostawmy tak jak jest. Posłuchajmy i zastanówmy się, z czym jesteśmy okej. I tego Państwu życzę.
Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?
Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?
Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym