Jeśli wolicie słuchać – zapraszam do wysłuchania poniższego podcastu.
Jeśli wolicie czytać, poniżej znajduje się niniejszy podcast w wersji „do czytania”
- Krytykować trzeba umieć, ale czy rzeczywiście chodzi o to, żeby krytykować w pracy?
- Bardzo często się mówi: no ale krytyka konstruktywna pomaga. Dlaczego krytyka? Sugestie konstruktywne, uwagi konstruktywne, może lepiej uwagi konstruktywne. Nie trzeba krytykować, to jest strasznie negatywne i nikomu nie pomaga. Zwrócenie uwagi z podaniem przykładów, sugestie rozwiązań, absolutnie tak. Więc może uwagi konstruktywne.
- Jakich słów używać, kiedy chcemy właśnie takie konstruktywne uwagi przekazać?
- Fajnie byłoby daną osobę zapytać, co sądzi o tym czymś, czy uważa, że to się dobrze zrealizowało, dobrze wykonało, czy nie. Jeśli osoba uważa, że jest świetnie, należy wskazać, co naszym zdaniem byłoby lepiej, co można byłoby zmienić. Ewentualnie zapytać pracownika, a gdybyś mógł tę sytuację zmienić, co byś zrobił? Ludzie bardzo często mają wspaniałe pomysły, pozwólmy im po prostu je wypowiedzieć.
- Dobry szef potrafi słuchać swoich pracowników i na tym to polega.
- Absolutnie tak, co dwie głowy to nie jedna, dlatego z dwóch rozmów wyjdą co najmniej trzy pomysły.
Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?
Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?
Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym