autor: Marlena Skiba - Dyrektor Zarządzający www.uslugidoradcze.com.pl
Skoro powiedzieliśmy o potrzebie gromadzenia i analizowania danych, to powiedzmy też kilka słów o tym, jak przygotować się do wyboru systemu.
Wraz ze świadomością, że zbieranie danych jest koniecznością, rodzi się pytanie czy system raportowy ma być dostosowany do obecnego funkcjonowania firmy, czy też firma ma się dostosować do systemu raportowego?
Przede wszystkim system raportowy ma pomóc. Wybierając zatem system, trzeba dostosować go do potrzeb firmy a nie firmę, do jakiegoś systemu raportowego, który będzie bardziej lub mniej przydatny.
Jednakże, jeśli działania w firmie nie są zoptymalizowane, zakup systemu, który będzie odzwierciedlał obecnie wykonywane czynności (realizowane w sposób niezbyt efektywny), będzie powielał dotychczasowe błędy, wydłużał czas realizacji, angażował więcej osób niż potrzeba i tym samym podwyższał koszt działania firmy i opóźniał możliwość osiągania zakładanych wyników.
Jeśli to możliwe, wybór narzędzia wspierającego należy poprzedzić zoptymalizowaniem działań, czyli wyeliminowaniem kroków nieprzynoszących wartości dodanej, zbędnych czynności, powielanych działań (tych samych) przez 2 osoby lub więcej, zniwelowaniem „wąskich gardeł”, itp.
Następnie należy określić co jest celem danego systemu wspierającego.
Jaki system raportowy będzie najbardziej odpowiedni, aby służył pracownikom, a nie odwrotnie. Aby nadmiernie Nie absorbował przy wprowadzaniu danych, aby nie wymagał wypełnienia pól, które nie są i nie będą potrzebne.
I nie kupujmy funkcjonalności „na zapas”, które może kiedyś się przydadzą, gdyż w dobie tak szybkich zmian w obszarze IT, najlepszy system dziś, pojutrze i tak będzie „stary”.
Zatem rekomenduję poświęcić dużo więcej czasu przed zakupem, na przeanalizowanie potrzeb, aby Nie kupić za dużo, ale też Nie za mało funkcjonalności.
Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?
Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym