Polityka Cenowa

autor: Marlena Skiba - Dyrektor Zarządzający www.uslugidoradcze.com.pl

 

 

 

Jeśli wprowadzacie Państwo nowy produkt do sprzedaży, warto poświęcić czas na precyzyjne opracowanie polityki cenowej.

 

 

 

Dlaczego?

 

Ponieważ rozpoczęcie sprzedaży bez opracowania powyższego może narobić dużo bałaganu na rynku i finalnie nie będzie korzystne dla Państwa. Pójście na żywioł w tego typu działaniach nie sprawdza się.

 

Jeśli nie określicie cen, wg których odbywać się będzie sprzedaż w sklepie internetowym, sprzedaż na aukcjach internetowych, a także w sklepach, czy też do hurtowni, nie będzie możliwy rozwój firmy z powodu tego, że narosną konflikty i nie będzie zainteresowania produktami. Jasność ról, kanałów sprzedaży i cen w biznesie jest bardzo ważna.

 

Najpierw trzeba wyjść od progu opłacalności produktu. Uwzględnić wszystkie koszty produkcji i dystrybucji. Nie zapominając przy tym o kosztach opakowania, magazynowania i logistyki.

 

Oczywiście trzeba także uwzględniać ceny konkurencji i to, jak na tle konkurencji Państwa produkt się plasuje. Czy jest lepszy od innych produktów dostępnych na rynku? Wyróżnia się czymś istotnym? Jest bardziej przydatny potencjalnym Klientom niż dotychczas dostępne produkty na rynku?

 

Znając odpowiedzi na powyższe pytania i wiele, wiele innych, można przystąpić do kalkulowania cen, czyli opracowywania polityki cenowej, której zadaniem jest określenie takich marż i zasad sprzedaży, które uwzględniając rozwój firmy będą płynnie wykorzystywane.

Wiedząc, jaka możliwa jest do określenia marża, można opracować szczeble cenowe dla zakupów hurtowych oraz detalicznych. I – co najważniejsze – konsekwentnie się tego trzymać.

 

Nie można w cenie hurtowej sprzedawać odbiorcom indywidualnym, gdyż Państwa Partner biznesowy, pośrednik, musi mieć korzyść z tej hurtowej czyli szerokiej sprzedaży, w postaci stosownej marży.


Jeśli cena w Państwa sklepie internetowym, dla zachęty klienta indywidualnego, będzie niższa niż ta, po której Państwa hurtownik może kupić, nici z ekspansji. Sugeruję wówczas mocno przemyśleć, czy chcecie Państwo rozwijać sprzedaż do klientów indywidualnych, czy też opierać się o sprzedaż pośrednią – Państwa partnerów.

 

Jeśli wybierzecie opcję pierwszą, nie musicie poświęcać czasu na poszukiwanie Partnerów do współpracy, na negocjacje, na pilnowanie polityki cenowej. Ale może Wasz rozwój będzie wolniejszy?

 

Decydując się na szybszą ekspansję firmy poprzez współpracę z różnorodnymi odbiorcami pośrednimi, dajecie sobie Państwo szansę zbudowania szerszego zasięgu sprzedaży. Prawdopodobnie z mniejszą marżą, ale za to mając korzyść w postaci efektu skali.

 

Ale oczywiście po spełnieniu kilku warunków:

  • Polityka cenowa będzie transparentna.
  • Cena końcowa będzie określona.
  • Cena sprzedaży w Państwa sklepie internetowym będzie podobna do ceny sprzedaży oferowanej przez Państwa odbiorców w sklepach.

 

Jaką korzyść będzie miał Klient kupując on-line? Nie musi wychodzić z domu.

 

Jaką korzyść klient będzie miał z zakupu w sklepie? Możliwość obejrzenia produktu, wybrania odpowiedniego modelu/rodzaju/jakości.

 

 

 

Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?

Marlena Skiba

Marlena Skiba

Wieloletni Strateg, Mentor, Ekspert w obszarze rozwoju biznesu, sprzedaży i marketingu, Specjalista w zarządzaniu przedsiębiorstwem i optymalizacji procesów, Mówca Inspirujący. Niestandardowe podejście, pozytywna energia, ponad 20-letnie doświadczenie w twardym biznesie sprawiły, że słowo "Niemożliwe” Nie figuruje w jej słowniku. 

 

Kieruje się w życiu zasadą "Chcieć to Móc"

Baza Wiedzy
Nie przegap żadnego artykułu. Zapisz się.


Doradztwo zawodowe i biznesowe Marlena Skiba

Bądź na bieżąco

Otrzymuj wartościowe artykuły i filmy
raz w tygodniu

Zapisz się na Bazę Wiedzymail

Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?

Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym

Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19 informacji handlowych z wykorzystaniem wskazanego przeze mnie numeru telefonu.

Zamknij
Zamknij

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącej firmę Usługi Doradcze Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w Warszawie (02-761), ul. Cypryjska 6/19, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres e-mail informacji o wydarzeniach, aktualnościach, informacji handlowych.

Więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności.