Mailto

Jak zwiększyć sprzedaż?

autor: Marlena Skiba - Dyrektor Zarządzający www.uslugidoradcze.com.pl

 

 

 

Ekspansja firmy w sposób najmniej kosztogenny. Voice of the Customer – bezcenny.

 

 

 

Jaka pierwsza myśl przyszła Państwu do głowy po przeczytaniu pierwszego zdania?

Jaki strach nią powodował?

 

Aby zwiększyć sprzedaż niekoniecznie trzeba podejmować ogromne inwestycje. Pozyskiwać nowych klientów, rozszerzać rynek.

 

Warto natomiast przyjrzeć się temu, komu, co i z jaką częstotliwością firma sprzedaje.

Aktualny klient to kapitał. Należy o niego dbać. Ale – niezbyt przesadnie. Natomiast na pewno nie należy o nim zapominać.

 

Firmy działające na rynku kilka lat zgromadziły solidną listę klientów. Warto więc ich poznać.

Jaki region reprezentują

Jakie produkty zazwyczaj kupują

Który produkt jest wiodący a dzięki niemu Klienci kupują inne?

Z jaką częstotliwością kupują produkty z poszczególnych gam, grup asortymentowych?

 

Zapoznanie się bardzo szczegółowe z tym, kto jest Państwa Klientem i de facto co dany Klient kupuje umożliwi sporządzenie matrycy zainteresowania rynku.

 

Uświadomienie sobie, które produkty kupowane są przez jakie grupy docelowe, pozwoli dokonać segmentacji klientów obecnych. Umożliwi zaproponowanie produktów pomijanych dotychczas przez niektórych Klientów, jeśli ta grupa docelowa je kupuje.

 

Jaki jest największy % udział sprzedaży poszczególnych usług oraz produktów do poszczególnych grup odbiorców? Jeśli Państwo wiecie, wspaniale, a czy wykorzystujecie tę wiedzę?

Jeśli nie wiecie, zachęcam do wykonania takiej analizy i na podstawie wyników opracowania działań.

 

Firmy, w których te regularne weryfikacje mają miejsce – wykorzystują szansę ekspansji w sposób najmniej kosztogenny.

Jednakże wiele firm zapomina o tym kapitale jaki dotychczas zgromadziła – dotychczasowych klientach.

Często firmy nie wiedzą nawet, kto jest ich klientem, gdyż danych określających to, dotychczas nie gromadziły. Jeśli tak jest u Państwa?

 

 

 

 

Czas to zmienić. Oczywiście działając zgodnie z przestrzeganiem prawa.

I pamiętajmy, inaczej analizujemy zachowania Klientów Indywidualnych a inaczej Klientów Biznesowych.

 

I w końcu gromadźmy wiedzę, którą przekazują nam klienci:

O co najczęściej pytają?

Co krytykują?

Co sugerują?

 

Odpowiedzi na ostatni zestaw pytań to najbardziej aktualne, wiarygodne, bezpłatne badanie rynku. A wiedza to potęga. Czy Państwa firma korzysta z niej na co dzień? Czy tego typu informacje przekazywane przez klientów są na bieżąco zapisywane?

 

Czy następnie są analizowane?

Czy wyciągnięte są z nich wnioski i wdrażane w życie?

Czy też pracownicy uważają, że notowanie uwag klientów przekazywanych wprost, czy też komunikatów przekazywanych przez nich w postaci luźno rzucanych uwag – to strata czasu?

 

Czy Państwa firma wykorzystuje to przychodzące „przy okazji”, „mimo chodem” bogactwo, czy też zupełnie przy okazji ignoruje je, usuwając w niebyt?

 

Warto to przemyśleć. Nie musicie Państwo zgadzać się z każdą sugestią klienta, nie musicie uwzględniać każdej jego uwagi. Ale powinniście wiedzieć co myśli, czego oczekuje i obserwować. Czy trend tych oczekiwań jest rosnący, jaką stanowi skalę. Czy to 10 osób spośród tysiąca, czy też 900, przejawia jakiś pogląd.

 

Voice of the Customer – bezcenny. To też bezcenne pokłady inspiracji, zarówno w obszarze modyfikacji, innowacji oferowanych przez Państwa produktów, usług, jak też obsługi klienta. Warto wsłuchać się w ten głos i zastanowić się, co z niego wykorzystać.

 

 

 

Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?

 

Marlena Skiba

Wieloletni Strateg, Mentor, Ekspert w obszarze rozwoju biznesu, sprzedaży i marketingu, Specjalista w zarządzaniu przedsiębiorstwem i optymalizacji procesów, Mówca Inspirujący. Niestandardowe podejście, pozytywna energia, ponad 20-letnie doświadczenie w twardym biznesie sprawiły, że słowo "Niemożliwe” Nie figuruje w jej słowniku. 

 

Kieruje się w życiu zasadą "Chcieć to Móc

Bądź na bieżąco

Otrzymuj wartościowe artykuły i podcasty raz w tygodniu

Zapisz się do newsletteramail

Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora danych – Marlenę Skiba, prowadzącą firmę Usługi Doradcze Smart Solutions z siedzibą w Warszawie, ul. Cypryjska 6/19, 02-761, e-mail: marlena.skiba@inspirujacerozmowy.com.pl,

zarejestrowaną pod nr Regon: 015695795, w celach promocyjnych i marketingowych zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) o ochronie danych osobowych. Dane przekazuję dobrowolnie.

Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych na wskazane powyżej dane kontaktowe.

 

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marii-Magdaleny Skiba prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Doradcze Smart Solutions Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w  Warszawie informacji handlowych za pomocą poczty elektronicznej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marii-Magdaleny Skiba prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Doradcze Smart Solutions Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w  Warszawie informacji handlowych w wykorzystaniem telefonu.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marii-Magdaleny Skiba prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Doradcze Smart Solutions Maria-Magdalena Skiba z siedzibą w  Warszawie informacji handlowych w wykorzystaniem telefonu.

Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora danych – Marlenę Skiba, prowadzącą firmę Usługi Doradcze Smart Solutions z siedzibą w Warszawie, ul. Cypryjska 6/19, 02-761, e-mail: marlena.skiba@inspirujacerozmowy.com.pl,

zarejestrowaną pod nr Regon: 015695795, w celach promocyjnych i marketingowych zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) o ochronie danych osobowych. Dane przekazuję dobrowolnie.

Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych na wskazane powyżej dane kontaktowe.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Doradcze Smart Solutions z siedzibą w  Warszawie informacji handlowych za pomocą poczty elektronicznej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Doradcze Smart Solutions z siedzibą w  Warszawie informacji handlowych w wykorzystaniem telefonu.

Regulamin plików cookies

Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora danych – Marlenę Skiba, prowadzącą firmę Usługi Doradcze Smart Solutions z siedzibą w Warszawie, ul. Cypryjska 6/19, 02-761, e-mail: marlena.skiba@inspirujacerozmowy.com.pl,

zarejestrowaną pod nr Regon: 015695795, w celach promocyjnych i marketingowych zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) o ochronie danych osobowych. Dane przekazuję dobrowolnie.

Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych na wskazane powyżej dane kontaktowe.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Doradcze Smart Solutions z siedzibą w  Warszawie informacji handlowych za pomocą poczty elektronicznej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Marleny Skiba prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Doradcze Smart Solutions z siedzibą w  Warszawie informacji handlowych w wykorzystaniem telefonu.