Jeśli wolicie słuchać – zapraszam do wysłuchania poniższego podcastu.
Jeśli wolicie czytać, poniżej znajduje się niniejszy podcast w wersji „do czytania”
- W biznesie jak to w życiu, chciałoby się powiedzieć, zdarza się pokłócić. Ale czy możemy tak zapanować nad swoimi emocjami, żeby nie doszło do kłótni kiedy rozmawiamy z klientem albo o jakiś innych ważnych kwestiach biznesowych?
- Jeśli ktoś z góry zakłada, że się pokłóci, to na pewno do tego dojdzie, samospełniająca się przepowiednia, ale jeśli ma porozmawiać, to nie musi. Przykład z życia, klient ostatnio potrzebuje podwykonawcy na zrealizowanie jakichś zadań i ten, którego sobie wybrał, poznaje jakość jego usług, a ponad 400% wyższe ceny niż średnia rynkowa. Mówi do mnie - „ Ale pani Marleno, nie powiem mu o tym, bo przecież się zaraz pokłócimy" - ja mówię - "Dlaczego się pokłócicie?" – „No bo jak mu powiem, no to do kłótni dojdzie". Przecież nie musi dojść do kłótni, analizujemy poszczególne składowe tej oferty i pokazujemy, jeśli średnia rynkowa jest 4 razy niższa, to prosimy o uzasadnienie, może kontrahent nas przekona, jeśli nie to my przekonamy go, że tak wysoka podwyżka versus inne ceny nie jest sensowna. W związku z tym to ma być zwykła normalna rozmowa biznesowa, negocjacje i nie ma grama obawy o żadne kłótnie.
Zainteresował Cię temat? Chcesz wiedzieć więcej?
Dlaczego właśnie Ty powinieneś otrzymać prezent - Voucher na Inspirujące Rozmowy?
Napisz i weź udział w Biznesowym Spotkaniu Rozwojowym